Kiaraa.reismee.nl

Frans-Polynesië

Dag 1:
Ik ga op vakantie naar Bora Bora in Frans-Polynesië, maar eerst vlieg ik naar Washington. Als ik in Washington ben blijf ik daar 2 dagen en dan ga ik met de auto naar New York. Ik blijf 4 dagen in New York. Dan ga ik terug naar Washington om naar het vliegveld te gaan. En dan vlieg ik naar Bora Bora. Daar blijf ik 5 dagen en op de 5e dag vlieg ik weer terug naar Nederland.

Dag 2:

Ik ben nu op Schiphol. ik moet wachten op mijn vliegtuig want, mijn vliegtuig komt over 1 uur. Ik kom morgen om 7.00 uur aan.

Ik zit nu in het vliegtuig. Er is onweer dus het vliegtuig gaat de hele tijd heen en weer. Dat is niet zo fijn. Maar voor de rest is het wel leuk want het eten is heel lekker in het vliegtuig.

Dag 3:

Ik ben een uur geleden op het vliegveld aan gekomen in Washington. Ik rij met een taxi naar mijn hotel. Het is 10 minuutjes rijden.

Foto van Washington Jefferson at Times Square, Manhattan (New York)
Dit is mijn hotel in Washington.

Ik ben aangekomen in mijn kamer. Het is een hele mooie kamer. Het zit op de 6e verdieping en ik zit aan de kant van de straat.

Dit is mijn kamer

Vandaag ga ik kijken wat er rond het hotel te doen is en ik ga winkeltjes kijken tot aan het avond eten.

In de winkeltjes waar ik ben geweest heb ik souvenirs gekocht. Ik heb een sleutelhanger met ILoveWashington er op en ik heb een heleboel T-shirts gekocht.

Nu ga ik nog wat eten en dan ga ik slapen.

Dag 4:

Ik werd net wakker en er werd kei hard op de deur gebonkt. Ik schrok me helemaal kapot. Het bleek de schoonmakers te zijn. Die komen hier al om 6.00 ‘s ochtends.

Zo meteen ga ik met een dag tour door Washington mee. De tour eindigt in New York dus ik moet al mijn spullen nog inpakken en dan moet ik er 6 uur lang mee slepen. Ik ga om 10.00 uur met de bus mee, maar daarvoor moet ik eerst nog eten.

Dit is mijn ontbijt.

Ik ben net teruggekomen van de tour door Washington. Het was interessant. We zijn langs 6 dingen geweest: Het witte huis, Capitol Building, Martin Luther King Memorial, het Iwo Jimo monument, Reflecting Pool en het Vrijheidsbeeld.

Het was heel leuk alleen duurde het een beetje lang (6 uur) en bij het Martin Luther King Memorial had ik bijna de bus gemist want ik had niet gezien dat ze al weg waren maar ik was nog optijd.
We gingen ook langs het vrijheidsbeeld. Je mocht er ook in, maar ik was moe dus ik ging naar mijn hotel.

Ik zit nu in mijn kamer. Het is een klein hotelletje. Met maar 40 kamers. Ik ga eten en dan slapen.

Dag 5:

Ik kom net terug. Ik ben naar het Vrijheidsbeeld geweest en het Empire State Building. Het was heel cool om helemaal bovenin het Vrijheidsbeeld te staan. Je kon zo over heel New York uit kijken. Bij het Empire State Building was het heel saai want het enige wat je zag was een gebouw en verder niks dus dat was iets minder.

Om bij het vrijheidsbeeld te komen moest ik met een boot ernaar toe

Ik heb bij het Vrijheidsbeeld souvenirs gekocht. Een sleutelhanger van het beeld. Een bol met het beeld erin. Een T-shirt met het beeld er op. Een pen met het beeld erop en nog veel meer.

Dag 6:

Vandaag ga ik helemaal niks doen. Ik blijf vandaag gewoon op mijn kamer zitten en dat is het. Ik moet alleen vandaag even naar de supermarkt want ik moet eten voor morgen halen.

Dag 7:

Het is 7.00 uur 's ochtends. Ik maak me klaar om naar het vliegtuig te gaan. Met het vliegtuig ga ik naar de Niagara-watervallen. Het restaurant is nog dicht maar, ik heb wel eten gelukkig!

Ik ga om 7.15 met het vliegtuig mee. Dan ben ik om 7.15 bij de Niagara-watervallen aan de kant van Amerika. Daar krijgen we een excursie van 3,5 uur. En dan gaan we naar de Niagara-watervallen aan de kant van Canada. Bij Canada ga ik met een boot over het water varen. Dat duurt 3 uur. Daarna mag je nog boven op de watervallen staan en dan een uur later ga ik met het vliegtuig weer terug naar New York.

Ik zit nu op de boot bij de Niagara-watervallen. Ik zit binnen anders word ik helemaal nat. Toen net ben ik even naar buiten geweest en ik had een regenpak aan maar toch nog ben ik nat geworden door de watervallen. Over een half uur kom ik weer op land aan.

Ik ben net teruggekomen van de watervallen. Het was er heel leuk. Alleen met de excursie was ik verdwaald.

Dag 8:

Vandaag is mijn laatste dag in New York. Vandaag ga ik naar de winkels.

Ik kom net terug van de winkels en ik heb heel veel gekocht. Ik denk dat ik een extra koffer moet kopen om al mijn spullen mee te nemen, dus dat ga ik zo meteen doen en daarna ga ik naar het vliegtuig om naar Bora Bora te vliegen. Dat duurt 12 uur. Mijn vliegtuig gaat om 8 uur vanavond maar ik moet er al om 6 uur zijn.

Dag 9:

Ik ben aangekomen op Bora Bora. Ik moet nog wachten tot dat ik naar mijn huisje mag, want die moet nog schoongemaakt worden.

Ik ben nu in mijn huisje. Het ziet er heel mooi uit. Het zijn allemaal kleine huisjes bij elkaar en de huisjes zijn van hout gemaakt.

Dit zijn de huisjes waar ik slaap.

Ik zit nu op een terras bij mij huisje. Het huisje ziet er heel mooi uit. Het ligt in het water. Ik ga zo meteen ontbijten en daarna ga ik snorkelen in de Stille Oceaan.

Ik zit nu aan mijn ontbijt. Ze hebben hier geen zaal waar we met z´n alle eten, je moet gewoon in je eigen huisje eten. Het eten wordt naar je huisje gebracht. Je kan zelf kiezen wat je wil. Ik heb een salade met kip en een broodje gezond gekozen.

Ik ga nu snorkelen in de Stille Oceaan. Ik moet zo'n heel snorkel pak aan. Het zit heel strak en je moet ook zo'n ding in je mond maar die zit ook heel irritant.

Onderwater heb ik allemaal vissen gezien.

deze vond ik allebei de mooiste foto's die ik heb gemaakt.

Het was heel leuk om te doen alleen zwommen er best wel veel mensen in de oceaan dus botste ik de hele tijd tegen de mensen aan.

Ik heb net avond gegeten en ik zit hartstikke vol. De mensen van wie deze hutjes zijn gingen BBQ'en en wij mochten ook bij hun komen eten. Nu zit ik bij een kampvuur die ze hebben aangestoken. Iedereen zit liedjes te zingen die ik niet ken dus ik zing ook niet mee. Ze hebben hier ook nog allemaal lekkere hapjes staan, maar die laat ik staan want ik zit hartstikke vol, maar ik heb wel hartstikke dorst want, die mensen hadden op het vlees veel zout gedaan.

Dag 10:

Het is 12.00 's middags. Ik ben pas net wakker geworden want het werd een beetje laat gister. Dus ik heb het ontbijt gemist. Maar dat is niet erg want ik ga zo meteen toch middag eten.

Vanmiddag ga ik jet skiën. Dat is pas om 4 uur dus, ik ga eerst naar het strand.

Het is hier op het strand erg rustig. Vanuit mijn huisje loop ik zo op het strand. Het water is hier heel mooi blauw en helder. Als je ervoor staat zie je de vissen gewoon zwemmen. Ik heb ook een eigen hangmat bij het strand(:

dit is mijn eigen hangmat.

Ik ga nu zwemmen want, het is heel warm. Wel 39°C.

Ik hang nu in mijn hangmat. Ik moet nog even wachten op het jet skiën. Er zijn mensen voor mij en er is iemand van de jet ski afgevlogen dus die helpen ze eerst. Dat kan nog wel even duren maar, dat is niet erg want dan kan ik nog wat langer zwemmen.

Ik heb net ge-jet skiet. Het was heel cool!! Ik ging 60 kilometer per uur. Ik mocht een 1 uur. Ik wou nog wel langer maar dat mocht niet):

Dag 11:

Ik ga nu een berg beklimmen. De berg heet Otemanu. Hij is 727 meter hoog. Ik ga niet zo hoog. Ik ga maar 500 meter. Want als je hoger gaat dan kunnen er stukken berg afbreken en dan kan je niet meer omhoog.

Dit is de berg Otemanu

Ik lig nu in het ziekenhuis, want ik ben van 4 meter naar beneden gevallen. Ik heb mijn arm gebroken. Doordat het touw niet goed vast zat gleed hij weg en toen viel ik naar beneden. Nu kan ik niet meer zwemmen. Morgen ga ik met een helikopter over het eiland Bora Bora vliegen.

Dag 12:

Ik ben nu onderweg naar de helikopter. Ik kan nauwelijks lopen door de helikopter. Er komt zoveel wind van af.

Ik zit in de helikopter. Deze foto heb ik gemaakt in het vliegtuig:

Bora Bora van boven

Dag 13:

Vandaag ga ik mijn spullen inpakken. Mijn vliegtuig vertrekt vanavond om 23.00.
Ik ga in de winkels kijken en voorderest ga ik op het strand in mijn hangmat liggen.

Ik zit nu in mijn vliegtuig. We vliegen boven Amerika.

dit zie ik vanuit het vliegtuig

Nu ga ik slapen. Over 15 uur kom ik in Nederland aan. Dan ga ik naar huis.

Dag 14:

Ik ben net thuis aangekomen. Ik ga alle spullen uitpakken en dan ga ik tv-kijken.

Reacties

Reacties

halo

Klink een beetje nep hoor! -__-

halo

Klink wel nep hoor je verhaal -__-

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!